Gasztro-TV.hu

Átverés vagy egyszerű véletlen? A CBA és a tej esete

Fordult már elő veletek az, hogy a pénztárhoz érve valamelyik termék hirtelen jóval drágább lett, mint amennyi ki volt írva a polcra? Persze, ilyen mindenhol előfordul, általában úgy vesszük, hogy ez véletlen. De mi van akkor, ha a pénztáros, amikor reklamálsz, meg sem lepődik, csak panaszkodik kicsit, hogy ez ma már a sokadik reklamáció, és mekkora hiánya lesz zárásra. Na itt már elgondolkodik az ember. 

Helyszín: Budapest, VIII. kerület, CBA. Időpont: szerda este 20:30 környéke, nem sokkal zárás után. Ritkán járok ide vásárolni, de már csak ez volt nyitva, ráadásul csak egy liter tej kellett, semmi más, ezért beugrottam. Gyorsan lecsekkoltam az árakat, és levettem a polcról a 229 forintos, mindegy hogy milyen márkájú tejet, és már mentem is a pénztárhoz, semmi más nem volt a kosárban. 

Pénztáros vonalkódleolvasóval lehúzza, majd azt mondja, hogy 299. Na erre felkaptam a fejem. Biztos én vagyok a hülye – gondoltam – de hogy nézhettem el ennyire az árát, hát ez nagyjából 30 százalékkal több, mint ami ki volt írva. Aztán úgy voltam vele, hogy ennyire nem lehet szétcsúszva, hiszen alig fél perccel korábban néztem meg a polcnál az árát, és gondoltam felhozom a témát a pénztárosnak. 

– Elnézést, ennek nem 229-nek kellene lenni?

– kérdeztem a pénzátorosnőt, gondolva, hogy biztos rosszul van felcímkézve a polcnál, vagy hibásan vitték be a pénztárgépbe, és felkészültem rá, hogy kezdődik a vita, hogy tuti nincs igazam. 

Na ennél a pontnál lepődtem meg. Mert vita nem volt. A pénztáros mindössze annyit kérdezett:

– 229? 

– Igen, de lehet hogy tévedek

– válaszoltam, mire ő csak annyit mondott, hogy jó, nézzük, és már indult is teljes természetességgel a polc irányába. Ránézett, a tejre, a címkére, majd rövid gondolkodás után azt mondta, hogy igen, ez az a tej, és igen, 229 van kiírva. Majd elindultunk vissza a pénztárhoz. Itt még persze én is úgy voltam vele, hogy bár az meglepő volt, hogy nem vitatkozott, hanem azonnal indult ellenőrizni, de előfordul az ilyen, véletlen a dolog, minden boltban hhibázhatnak árazásnál. És így is maradt volna ez a történet a fejemben, ha nem történik még valami, ami szokatlan volt. 

img_20150211_205255

Mégpedig az, hogy visszafelé a pénztár felé a pénztáros elkezdett panaszkodni egy kollegájának, hogy mekkora hiánya lesz a kasszában zárásra, hiszen mennyi pénzt adott vissza ma már ugyanígy a vásárlóknak. 

Na itt kaptam fel a fejem úgy istenigazából. Magyarul egész nap ez ment? És valószínűleg nem csak a tejjel, hanem más termékekkel is, hiszen ha csak a tej lett volna hibásan árazva, akkor rögtön tudta volna, hogy mi a helyzet, nem kellett volna elmenni a polcig ellenőrizni. 

És közben belegondoltam, hogy mi van akkor, ha nem csak egy tejet veszek, hanem mondjuk egy kiló kenyeret meg egy vajat is. Észrevettem volna hogy 30 százalékkal többe kerül a tej, mint ami ki van írva? Dehogy vettem volna észre. És vajon hányan nem vették észre? Ez utóbbi csak költői kérdés a fejemben. 

Mindez persze továbbra is lehet a véletlen műve, és egyszerű hiba az árazásnál. De az mégiscsak furcsa, ha meg sem lepi egy élelmiszerbolt dolgozóit hogy magasabb ár van a kasszába kódolva mint amennyiért árulják a termékeiket. 

Még több hír és videó a 

GASZTRO-TV.HU-n

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!